Jak poprawnie przygotować plik do druku?
Przygotowując materiały reklamowe tj.: wizytówka, ulotka, plakat należy pamiętać o następujących zasadach: projekt musi posiadać spady (dla ulotek, wizytówek, katalogów itp.. +3 mm do rozmiaru netto) tzn. jeśli przygotowujesz ulotkę A5 - format netto 148×210 mm - to po dodaniu spadów rozmiar ulotki powinien wynosić 154×216 mm, margines bezpieczny (to obszar, w którym nie powinny znajdować się żadne informacje, numery, treści. Dla materiałów offsetowych (ulotki, wizytówki, plakaty) wynosi 5 mm od każdej krawędzi formatu netto, dal wydruków wielkoformatowych jak np. banery, billboardy zaleca się zachowanie 10 cm od każdej krawędzi.), odpowiednia rozdzielczość – jest niezbędna, aby uniknąć widocznych pixeli na wydrukach. Drukując ulotki, plakaty, broszury zaleca się zachowanie rozdzielczości 300 dpi. Przy wydrukach wielkoformatowych jak billboardy 5×2,5 m optymalna rozdzielczość wynosi 100 dpi, dla banerów np. 10×3 m rozdzielczość odpowiednio zmniejsza się do 72 dpi. Pamiętajmy, aby czcionki zamienić na krzywe, a grafika rastrowa powinna być spłaszczona, kolorystyka CMYK.
Jaki format plików przyjmujemy do druku?
Preferujemy zapis w postaci plików TIFF, PDF, JPG. Rozmiar 1:1
Czy wykonujemy projekty graficzne?
Tak. Można u nas zamówić projekt materiałów reklamowych. Zamawiając u nas masz pewność, że zostaną opracowane profesjonalnie i zgodnie z zasadami druku.
Pytanie 4
...